حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) لحظه انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان
سرخط خبرها

ازسرگیری ارسال بمب‌های ۲۳۰کیلوگرمی از سوی آمریکا برای رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۲۳۸۶۶۸
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
ازسرگیری ارسال بمب‌های ۲۳۰کیلوگرمی از سوی آمریکا برای رژیم صهیونیستی
یک مقام آمریکایی می‌گوید: دولت جو بایدن قصد دارد ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی به رژیم صهیونیستی را از سر بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مقام آمریکایی به شرط آنکه نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت که دولت جو بایدن قصد دارد ارسال بمب‌هایی به وزن ۵۰۰ پوند را به سرزمین‌های اشغالی از سر بگیرد، اما همچنان بمب‌های دوهزارپوندی به‌دلیل نگرانی «استفاده از آن‌ها علیه جمعیت غزه» ارسال نمی‌شود.

ایالات متحده در ماه مه، یک محموله بمب‌های دوهزارپوندی (۹۰۰کیلوگرمی) و ۵۰۰ پوندی (۲۳۰کیلوگرمی) را به‌دلیل نگرانی از تأثیر این سلاح‌ها در صورت استفاده توسط ارتش صهیونیستی در طول تهاجم به شهر جنوبی رفح، متوقف کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما با صراحت اعلام کردیم که نگرانی ما در مورد استفاده نهایی از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی، به‌ویژه برای شهر رفح توسط اسرائیل است، اما آنها (اسرائیلی‌ها) اعلام کرده‌اند در حال پایان دادن به حملات هستند».

هنگام انفجار، یک بمب ۵۰۰ پوندی می‌تواند به شدت به همه چیز یا هر کسی در شعاع انفجار ۲۰ متری (۶۵ فوت) آسیب برساند یا آن را بکشد. بر اساس پروژه جایگزین‌های دفاعی (PDA) که تحقیقات و تحلیل سیاست دفاعی را انجام می‌دهد، یک بمب ۲۰۰۰ پوندی شعاع تخریب ۳۵ متر (۱۱۵ فوت) دارد.

این مقام آمریکایی گفت که محموله بمب‌های ۵۰۰ پوندی همان محموله بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی است که منجر به توقف انتقال بمب‌های کوچکتر به اسرائیل شده است. نگرانی اصلی ما استفاده احتمالی از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی در رفح و جا‌های دیگر غزه بوده و هست. از آنجایی که نگرانی ما در مورد بمب‌های ۵۰۰ پوندی نبود، ارسال این بمب‌ها به عنوان بخشی از روند معمول پیش می‌روند».

یک فرد مطلع گفت که ایالات متحده به تل‌آویو اطلاع داده است که بمب‌های ۵۰۰ پوندی را آزاد می‌کند، اما بمب‌های بزرگتر را تحت کنترل خود دارد.

جریان مداوم تسلیحات آمریکا برای رژیم صهیونیستی

در ماه ژوئن، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، واشنگتن را به نگه داشتن تسلیحات متهم کرد و از مقامات آمریکایی خواست تا وضعیت را اصلاح کنند.

دولت بایدن ادعای نتانیاهو را رد کرد و از اظهارات وی ابراز ناامیدی کرد. یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم در سفر اخیر به واشنگتن گفت که پیشرفت قابل توجهی در مورد تامین مهمات آمریکا به اسرائیل حاصل شده است و اظهار داشت که "موانع برداشته شد و گلوگاه‌ها برطرف شد.

براساس گزارش رویترز، با وجود توقف محموله بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی، اسرائیل همچنان به دریافت جریان ثابت تسلیحات آمریکایی ادامه داده است. از زمان شروع جنگ غزه در اکتبر و تا پایان ژوئن، ایالات متحده حداقل ۱۴۰۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK-۸۴ و ۶۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی، ۳۰۰۰ بمب هدایت شونده هلفایر، ۱۰۰۰ بمب سنگر شکن، ۲۶۰۰ بمب با قطر کوچک پرتاب شده از هوا و سایر مهمات به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است.

نظارت بین‌المللی بر عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تشدید شده است، زیرا به گفته وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی‌ها در جنگ از مرز ۳۸۰۰۰ نفر فراتر رفته است و این منطقه ساحلی را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و جمعیت آن را در آستانه قحطی در میان شیوع بیماری قرار داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->